FILTROVAŤ

Divízia Mercedes-Benz Vans na veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe: tá správna hviezda na oblohe Vanlife pre každého

Stuttgart/Düsseldorf. Či už kempujete na vysokej nohe alebo skromnejšie, či už ste tradicionalista alebo vizionár, milovník techniky alebo znalec dizajnu, zástanca vlastníctva alebo princípu zdieľania – divízia Mercedes-Benz Vans má na tohtoročnom veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe niečo vhodné pre každého milovníka životného štýlu Vanlife alebo pre kohokoľvek, kto by sa chcel do tejto skupiny zaradiť. Od 27. augusta do 4. septembra nájdu návštevníci veľtrhu v stánku značky s hviezdou v hale 16 veľké množstvo noviniek; vrátane jednej z prvých zástavieb eCamper založenej na modely EQV prestavanej spoločnosťou Sortimo Walter Rüegg AG, prvých prestavieb kempingových vozidiel založených na novom modely Sprinter 4x4 od spoločnosti Frankia-GP GmbH (prvýkrát s voliteľnou navigáciou Mercedes-Benz pre prívesy a nadrozmerné vozidlá, ktorá je k dispozícii ihneď), vrátane modelu Mercedes-Benz Marco Polo s novým, sviežim farebným svetom interiéru a – ako mimoriadny vrchol – vrátane nového modelu Mercedes-Benz Triedy T s kempingovým modulom, ktorý možno od výroby flexibilne montovať a demontovať. Značka s hviezdou tak na najväčšom svetovom veľtrhu obytných automobilov a karavanov vystavuje celé svoje portfólio od veľkých cez stredne veľké až po malé transportéry. Na mieste má zastúpenie aj spoločnosť Mercedes-Benz Automotive Mobility GmbH so svojou službou prenájmu obytných automobilov, ktorá bude v nadchádzajúcej kempingovej sezóne ďalej rozšírená.

Klaus Rehkugler, vedúci predaja a marketingu divízie Mercedes-Benz Vans: „Sme radi, že aj tento rok môžeme vystavovať na veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe a že môžeme všetkým vyznávačom životného štýlu Vanlife priblížiť svet divízie Mercedes-Benz Vans. Teším sa hlavne na odozvu na kempingový modul pre našu novú Triedu T, ktorý budeme ponúkať priamo z výrobného závodu a ktorým rozširujeme náš sortiment v rámci rodiny Marco Polo. Týmto opäť ideme príkladom pokiaľ ide o strategický význam, ktorý má trh obytných automobilov pre Mercedes-Benz!“

Nová Mercedes-Benz Trieda T – medzi vozidlom na každý deň a karavanom priamo z výrobného závodu

Nová Trieda T bola predstavená len v apríli tohto roku, čím sa portfólio pre privátnych zákazníkov rozšírilo o atraktívny základný model vo svete Mercedes-Benz. Ako prémiový malý van je model určený najmä pre ľudí, ktorí trávia svoj voľný čas aktívne a pre rodiny. Nová Trieda T spája športovo-emocionálny dizajn s nárokmi typickými pre značku Mercedes-Benz, napríklad pokiaľ ide o kvalitu, komfort a konektivitu. Tieto vlastnosti v kombinácii s kompaktnými vonkajšími rozmermi vozidla a zároveň premyslenou ponukou priestoru v interiéri otvárajú novinke s hviezdou široké možnosti aj v čoraz obľúbenejšej oblasti prestavieb na mikrokaravany – ako divízia Mercedes-Benz Vans ukáže na veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe len pár mesiacov po uvedení na trh vozidlo s kempingovým riešením, ktoré bude v budúcnosti k dispozícii priamo z výrobného závodu.

Ďalšie informácie o prezentácii novej Triedy T v Düsseldorfe budú k dispozícii od začiatku veľtrhu na online platforme Mercedes me media na media.mercedes-benz.com, ako aj na stránke Mercedes-Benz Group Media na group-media.mercedes-benz.com.

Nová farebná koncepcia pre kempingový van Mercedes-Benz Marco Polo

Súčasťou expozície divízie Mercedes-Benz Vans na veľtrhu sú aj modely Marco Polo založené na základe vanov strednej triedy - Triedy V a Vito. Opätovne vystavený je aj obytný automobil Marco Polo HORIZON, ako aj kempingový van Marco Polo, ktorý okrem sériovej postele a výsuvnej strechy ponúka aj plnohodnotnú kuchynskú linku, skriňu a moduly zásuviek a vďaka inovatívnej kempingovej riadiacej jednotke „Pokročilé ovládanie Mercedes-Benz“ (MBAC, Mercedes-Benz Advanced Control) je skutočnou inteligentnou domácnosťou na kolesách.

V Düsseldorfe už Marco Polo ponúka nový farebný variant interiéru, ktorý si milovníci štýlu môžu na želanie objednať od konca roka. Ako už napovedá názov, nová mimoriadna výbava dizajnu interiéru v antracitovej/modrej farbe sa hrá s odtieňmi antracitovej a modrej v zadnej časti – napríklad na stĺpikoch vozidla a bočných stenách, ako aj na kempingovom nábytku. Obývacia časť sa tak zmení na skutočný magnet pre oči. Aj podlaha modelu Marco Polo má nový vzhľad kamennej podlahy namiesto osvedčeného vzhľadu podlahy jachty.

S EQV k lokálne bezemisnému pôžitku Vanlife

Divízia Mercedes-Benz Vans svoje najvyššie ambície v oblasti elektrickej mobility pevne zakotvila do svojej stratégie a konzekventne elektrifikuje všetky konštrukčné rady. K portfóliu, ktoré je už dostupné na trhu, patrí okrem iného aj vozidlo EQV – akumulátorová elektrická alternatíva stredne veľkých vanov Triedy V. Vozidlo EQV je k dispozícii s dvoma rozličnými verziami akumulátora: ako EQV 300 s 90 kWh akumulátorom a dojazdom podľa WLTP[1,2] na úrovni 326 – 363 kilometrov (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 30,3 – 27,6 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[3] a ako EQV 250 s 60 kWh akumulátorom a dojazdom podľa WLTP1,2[1,2] na úrovni 213 – 236 kilometrov (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 30,6 – 27,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)3[3]. Oba modely sú dostupné v dvoch dĺžkach (5 140 cm alebo 5 370 cm). Na rýchlonabíjacom stojane sa EQV nabije do 40 minút z desiatich na 80 percent stavu nabitia[4]. Okrem toho je vozidlo EQV zapojené do ekosystému elektrickej mobility pozostávajúceho z inteligentnej navigácie s aktívnym manažmentom dojazdu a službami a aplikáciami založenými na cloude. Ako centrálna riadiaca jednotka slúži systém infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Vďaka týmto kvalitám ponúka široké spektrum používania pre najrozličnejšie potreby zákazníkov, a to lokálne bez emisií – okrem toho aj pre ľudí so životným štýlom Vanlife, ako prezentuje spoločnosť Sortimo Walter Rüegg AG spolu s Mercedes‑Benz Vans v metropole Rýna.

Koncepcia prestavby od spoločnosti Sortimo je modulárna[5]. Kto si zvolí všetky možnosti, získa výsuvnú strechu so stropnou posteľou, ako aj multifunkčný box so spacou a kuchynskou jednotkou pre zadnú časť. Osobitosť kempingových rozsahov tkvie v ich odľahčenej konštrukcii, pretože každý ušetrený kilogram znamená dlhší dojazd. Solárne panely na streche tiež dodávajú do kempingovej batérie elektrinu a poskytujú dodatočnú sebestačnosť. Ďalšie prvky mimoriadnej výbavy okrem iného zahŕňajú stmavené zadné sklá, ako aj osvetlenie interiéru vzadu vrátane integrovaných prípojok USB.

V centre pozornosti použitie ako obytný automobil – technologická modernizácia pre Sprinter

Na poprednom veľtrhu obytných automobilov a karavanov by samozrejme nemal chýbať ani Mercedes-Benz Sprinter, ťažné vozidlo značky s hviezdou na trhu obytných automobilov. V stánku značky Mercedes-Benz v hale 16 sú tri obytné automobily založené na veľkom transportéri: nový plnointegrovaný obytný automobil Supersonic od spoločnosti Adria mobil, d.o.o., ktorý oslavuje svoju premiéru na veľtrhu, ako aj čiastočne integrovaný c-tourer od spoločnosti Carthago Reisemobilbau GmbH a skriňová dodávka Yucon od spoločnosti Frankia-GP GmbH. Ten je vybavený novým systémom náhonu na všetky kolesá, ktorý je od konca minulého roka dostupný priamo z výrobného závodu ako voliteľná výbava pre Sprinter.

Informácie o novom systéme náhonu na všetky kolesá nájdete aj v špeciálnej zážitkovej zóne stánku značky Mercedes-Benz. Návštevníci veľtrhu sa tu môžu napríklad dozvedieť, že nový náhon na všetky kolesá bol vyvinutý úplne nanovo. Na rozdiel od predchádzajúceho pripojiteľného systému, ktorý v režime 4x4 posielal asi 35 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu a 65 percent na zadnú nápravu, dokáže nový systém hnacie momenty v závislosti od situácie a bez pričinenia vodiča rozdeľovať plne variabilne medzi prednú a zadnú nápravu (Torque on Demand). To zaisťuje vysokú trakciu a sebavedomé jazdné vlastnosti – skoro na každom podklade. Ďalšou výhodou v porovnaní s predchádzajúcim pripojiteľným náhonom na všetky kolesá: okrem lepšieho komfortu vďaka automatickému rozdeľovaniu momentu pracuje systém výrazne tichšie. Nový model Sprinter 4x4 sa štandardne dodáva v kombinácii s motorom OM 654 s výkonom 140 kW/190 k a automatickou prevodovkou 9G-TRONIC – a to vo všetkých otvorených a zatvorených konštrukčných vzoroch s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou na úrovni 5,5 tony.

Návštevníci veľtrhu sa môžu dozvedieť aj o takzvanom navigačnom systéme pre prívesy a nadrozmerné vozidlá, ktorý je k dispozícii priamo od výroby a je k dispozícii pre Sprinter už teraz. Cestujúci v kempingovom vozidle ju môžu použiť na zadanie údajov o svojom vozidle – t. j. rozmerov dĺžky, šírky, výšky a najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti – v Mercedes me. Keď sa v aplikácii vypočíta trasa, tieto informácie sa zohľadnia a vodičovi sa navrhne trasa vhodná pre vozidlo. Napríklad sa vyhne možným tunelom alebo mostom, ktoré vozidlo nemôže alebo nemusí prejsť kvôli obmedzeniam prejazdovej výšky, polomerom zákrut alebo šírke vozovky. Vodič potom pohodlne odošle zvolenú trasu prostredníctvom aplikácie do MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Do úvahy sa bude brať aj skutočnosť, že ťaháte karavan, ak bude tento fakt zodpovedajúcim spôsobom uvedený.

[1] Dojazd bol zistený na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.
[2] Skutočný dojazd závisí od individuálneho spôsobu jazdenia, dopravnej situácie, vonkajšej teploty, používania klimatizácie/kúrenia atď. a môže sa prípadne líšiť.
[3]Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES.
[4] Minimálny čas nabíjania z 10 na 80 % za optimálnych podmienok na nabíjacej stanici s jednosmerným prúdom a napájacím napätím 400 V, elektrickým prúdom 300 A; čas nabíjania sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov, ako napríklad teploty okolia, teploty akumulátora a využívania prídavných vedľajších spotrebičov, ako je kúrenie.
[5] Obsahy ku koncepcii prestavby poskytol výrobca nadstavby. Spoločnosť Mercedes-Benz AG a jej koncernové podniky nepreberajú žiadnu záruku alebo garanciu za obsahy, ktoré poskytol výlučne výrobca nadstavby.
[6] Spoločnosť Mercedes-Benz Automotive Mobility GmbH združuje na nemeckom trhu spoločnosť na prenájom vozidiel značky Mercedes-Benz. Patria do nej osobné motorové vozidlá, ako aj transportéry s hviezdou a pokrýva rozsiahlu sieť po celom Nemecku. Okrem toho, že spoločnosť je hlavnou požičovňou zahŕňa jej portfólio aj ďalšie obchodné modely – vrátane širokej škály ojazdených vozidiel a v budúcnosti aj obchodovania s kvótami skleníkových plynov a ponuky modelov predplatného. Spoločnosť Mercedes-Benz Automotive Mobility GmbH sa tak prezentuje ako poskytovateľ mobility pre nemecký predaj Mercedes-Benz.